Wauw, ze hadden me bijna te pakken

Gepubliceerd op 31 juli 2022 om 09:35

Mijn oog viel deze ochtend op een foto van een armband. De combinatie van kleur en materiaal sprak me aan; een leuk hebbeding.

De reclameboodschap zoog me naar binnen. Voordat ik er erg in had werd ik meegetrokken in hun overtuiging dat ik zonder deze armband nooit mijn doel zou bereiken. Ik liep rijkdom, succes en een top gezondheid mis.

Deze reclamejongens zijn goed. Binnen slechts enkele seconden was ik er even van overtuigd dat dit DE oplossing is, het antwoord op mijn vragen en wensen. Ik zocht de prijs al.

Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat onderliggende angst wordt aangesproken. Angst voor ziekte en tekort. En daar zijn deze reclamejongens heel goed in geslaagd... heel even.

Waardoor het gebeurde weet ik niet, maar opeens realiseerde ik wat er in slechts in twee minuten gebeurde. Ik nam de stille overtuiging van niet zonder kunnen over. Zonder er erg in te hebben; heel onbewust.

Uiteindelijk heeft de reclameboodschap zijn doel bereikt. Ik voel me inderdaad beter alleen de reden is anders. Niet de aankoop van dit artikel maar het besef, het stukje inzicht, dat ik vandaag heb gekregen maakt mij gelukkig.

Ik vraag me wel af of dit vaak gebeurd. Gebeurd dit privé, zakelijk of allebei? Het antwoord is ja, ja en ja. Honderd procent zeker.

Vanuit die wetenschap ben ik nu meer alert op de vraag welke boodschap een vraag of opmerking meebrengt. In feite kreeg ik overtuigingen al mee vanuit mijn jeugd. “Doe dit wel of niet want.... Laat dat anders..... Als je dat doet dan........"

Mijn leven zit er vol mee en ik beslis wat ik ermee doe. Wie is er niet mee opgegroeid?

Het besef dat ik dit “spel” nu doorzie maakt me gelukkig en geeft rust omdat ik opnieuw een tool heb gekregen om lekker bij mezelf te blijven en mezelf te zijn. 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.